Zadania dla ambitnych

HISTORIA

Drogi Gimnazjalisto! Chcesz sprawdzić swoją wiedzę? Przekonać jak wiele umiesz? Co musisz uzupełnić?

Rozwiąż zamieszczone poniżej quizy i krzyżówki!!!

Testy historyczne:

Krzyżówki historyczne:

Chcesz otrzymać dodatkową ocenę z historii?

Interesują Cie książki?

Weź lekturę i czytaj!

 

Poniżej przedstawiam lista lektur na ocenę dodatkową z historii. Zainteresowane osoby powinny zgłosić  do mnie (Dominik Koza) chęć przeczytania wybranej książki. Wspólnie ustalimy termin i formę sprawdzenia wiedzy.

 

Komuda Jacek:

Samozwaniec, t. I, II, III, IV

Galeony wojny t. I, II,

Diabeł Łańcucki,

Zborowski,

Banita,

Czarna szabla,

Czarna bandera,

 

Seria Straszna Historia:

Ø  Ci odjazdowi jaskiniowcy

Ø  Ci paskudni Aztekowie

Ø  Ci niewiarygodni Inkowie

Ø  Ci koszmarni Celtowie

Ø  Ci niesamowici Egipcjanie

Ø  Ci rewelacyjni Grecy

Ø  Ci wredni Rzymianie

Ø  Okrutni Rzymianie

Ø  To okropne średniowiecze

Ø  Groźni rycerze w ponurych zamczyskach

Ø  Ci okrutni Wikingowie

Ø  Narwani Normanowie

Ø  Leonardo Da Vinci i jego supermózg

Ø  Trudne czasy Tudorów

Ø  Szemrane czasy Stuartów

Ø  Srodzy Sasi

Ø  Dramatyczne wybryki Williama Szekspira

Ø  Krwawi władcy i wredne królowe

Ø  Krwawa Szkocja

Ø  Krwawe rewolucje

Ø  Frenetyczna Francja

Ø  USA

Ø  Wredna wiktoriańska Anglia

Ø  Straszna I wojna światowa i totalnie straszna II wojna światowa

Ø  XX wiek

Ø  Ci sprytni Słowianie (wydane również m.in. w Czechach – Mazaní Slované, w Chorwacji – Lukavi Slaveni)

Ø  Pokrętni Piastowie

Ø  Dynamiczna dynastia Jagiellonów

Ø  Sakramencki sarmatyzm

Ø  Atrakcyjni królowie elekcyjni

Ø  Zagmatwane zabory

Ø  Nieznośna niepodległość

Lista lektur będzie systematycznie uzupełniana!!!

 

JĘZYK POLSKI

Drogi Gimnazjalisto! Chcesz sprawdzić swoją wiedzę? Wykonaj pisemne prace na temat:

 

  1. Podaj przykłady z codziennego życia, które odpowiadałyby postępowaniu trzech sług z przypowieści o talentach.
  2. Wybierz dowolny przedmiot i spróbuj go „ożywić” w opowiadaniu.
  3. Napisz instrukcję zawierającą zasady postępowania w świecie Balladyny.

 

WIEDZA O SPOŁECZEŃSTWIE

Drogi Gimnazjalisto! 

Jeśli chcesz mieć ocenę celującą z wiedzy o społeczeństwie weź udział w dodatkowym projekcie!

  Wiecej informacji znajdziesz tutaj:

files/file/Projekty%20dla%20ambitnych%20(2)(1).pdf

PLASTYKA

Chcesz sprawdzić swoją wiedzę?

  1. Jakie są cechy architektury romańskiej?
    2. Jaką funkcję spełniała rzeźba i malarstwo w odniesieniu do architektury (np. sakralnej)?
    3. Spróbuj podać cechy typowe dla malarstwa, rzeźby i architektury romańskiej.
    4. Podaj znaczenie słowa awangarda.
    5. Wymień trzech artystów rzeźbiarzy II połowy XX wieku, napisz w jakim materiale rzeźbili, podaj przykład dzieła.

MUZYKA

Sprawdź swoją wiedzę.

  1. Piano oznacza określenie dynamiki:
  2. głośno
    B. cicho
    C. bardzo głośno.
  3. Pauza to :
  4. moment uzasadnionej przerwy w utworze muzycznym
    B. znak muzyczny ustalający zakończenie utworu
    C. wartość rytmiczna stanowiąca ¼ część całej nuty.
  5. Renesans to epoka , która zawarta jest w przedziale wiekowym:
  6. V-VI
    B. XX- XXI
    C. XV-XVI.
  7. Forte oznacza określenie dynamiki:
  8. głośno
    B. cicho
    C. bardzo głośno.
  9. Muzyka polifoniczna to taka, w której:
  10. kilka głosów równocześnie prowadzi kilka samodzielnych linii melodycznych niezależnych od siebie
    B. wszystkie głosy śpiewają tę samą linię melodyczną
    C. samodzielnie występuje jeden wykonawca

RELIGIA

Gimnazjalisto!

  1. Praca „Moje rozważania Drogi Krzyżowej” (część teologiczna, monolog lub forma dialogu z Bogiem).
  2. Referat „Jan Paweł II przyjacielem młodzieży”.

Szkoła Podstawowa nr 388 im. Jana Pawła II

ul. Deotymy 25/33
01-407 Warszawa

zakocha sie w warszawie na woli

Szkoła Podstawowa nr 388

im. Jana Pawła II

ul. Deotymy 25/33

01-407 Warszawa

tel/fax 22-836-03-41

22-836-37-23

e-mail: sekretariat@sp388.edu.pl

www.sp388.com.pl

www.facebook.com/Gimnazjum48/