Tematy projektów edukacyjnych realizowanych w roku szkolnym 2014/2015
- Przez żołądek … do poznania kultur – Sonia Jasińska, Agnieszka Klimasara – Jakubczyk, Joanna Owczarek, Renata Borkowska, Joanna Woźniak, Paula Bernandez
- Jaki jest statystyczny uczeń naszej szkoły? – Anna Szymczyk
- Nietypowe budynki Warszawy – Anna Szymczyk
- Stroiki Świąteczne – Anna Szymczyk
- Slang uczniowski, czyli jak mówią ci, z którymi przebywamy? – Lidia Pachuta
- Tworzymy własną stronę internetową – Rafał Mączyński
- Wpływ palenia tytoniu na organizm człowieka – Agnieszka Małek
- Zdrowe żywienie podstawą prawidłowego funkcjonowania organizmu – Agnieszka Małek
- Człowiek a historia – makiety budynków lub postaci historycznych – Dominik Koza
- Jedna z największych bitew oręża polskiego – Jacek Kostrzewski
- Wola – dzielnica, w której nie tylko mogę się uczyć –Jacek Kostrzewski
- LA podstawą wszystkich dyscyplin sportu – Jarosław Fonrath, Adam Kulesza
- Antyczne Igrzyska Olimpijskie – rozgrywki klasowe z okazji Dnia Dziecka Dominik Koza, Marta Niewiadomska, Mateusz Niewiadomski
- Po godzinach…, czyli jak aktywnie wypocząć w Warszawie – Marta Niewiadomska
- IV Światowy Dzień Tabliczki Mnożenia – Dorota Burak
- Przeprowadzenie treningu w języku angielskim – Krzysztof Sokołowski
IV ŚWIATOWY DZIEŃ TABLICZKI MNOŻENIA
Dnia 26 września 2014k odbył się w naszej szkole VI Światowy Dzień Tabliczki Mnożenia organizowany przez klasę 2D gimnazjum w ramach projektu edukacyjnego pod nazwą „Młodsi sprawdzają, czy starci tabliczkę mnożenia znają”.
Uroczyste rozpoczęcie odbyło się o godzinie 8.15 na szkolnym korytarzu, gdzie pani dyrektor Jolanta Oleszek i wybrani uczniowie wyjaśnili zamysł projektu.
Oczywiście, nie zabrakło także sprawdzenia wiedzy naszych uczniów.
Dyrekcja wylosowała jeden numer z dziennika i szczęśliwcy zostali odpytani z tabliczki mnożenia. Młodzież nie dostawała za to oceny a nawet przy błędnej odpowiedzi zostali nagrodzeni słodką niespodzianką.
Następnie sprawdziliśmy wiedzę szanownego Zespołu Zarządzającego, który bez wahania poprawnie odpowiedział na wszystkie pytania. Cały apel odbył się w przyjaznej atmosferze, po którym wszyscy rozeszli się do klas.
Na pierwszych czterech godzinach lekcyjnych sprawdzaliśmy pisemną i ustną wiedzę klas gimnazjalnych. W każdej klasie, która brała udział w projekcie, nauczyciel miał za zadanie wylosować trzy numerki z listy uczniów. Wylosowane osoby odpowiadały na pięć zadanych pytań z tabliczki mnożenia. Uczeń udzielający poprawnej odpowiedzi otrzymywał certyfikat MT Eksperta i mógł poprosić nauczyciela o wstawienie plusa z matematyki. Natomiast ten uczeń , który udzielił błędnie odpowiedzi nie otrzymywał plusa , ale dostawał nagrodę pocieszenia. Jeśli jednak zdarzyło się ze nauczyciel wylosował piłeczkę bez numerku , ale z literką ,,N” to on udzielał odpowiedzi.
Oto wyniki naszego konkursu pisemnego :
1 miejsce – klasa 2f
2 miejsce – klasa 1e
3 miejsce – klasa 1c
Gratulujemy zwycięzcą i dziękujemy za wspólną zabawę !
Klaudia Bielińska i Patryk Czupryński (kl. 2D)
MIKOŁAJKOWY TURNIEJ PIŁKARSKI
W ramach projektu edukacyjnego uczniowie klasy 2e przygotowali i przeprowadzili w dniu 8 grudnia 2014 roku turniej piłkarski, w którym wzięła udział cała szkoła.
Przedstawiciele wszystkich klas rozegrali mecze piłkarskie – najlepszą drużyną okazali się przedstawiciele klasy 3f, najlepszym zawodnikiem – Adam Chrzanowski.
Najlepszymi kibicami zostali uczniowie klasy 1b, a najlepszy transparent przygotowała klasa 1f, natomiast najlepszy strój był autorstwa klasy 1c.
PO GODZINACH…CZYLI JAK AKTYWNIE WYPOCZĄĆ W WARSZAWIE
Uczniowie klasy 2c: Mikołaj Ostrowski, Michał Skibiński, Antoni Milczarski, Jan Warszawski oraz Jakub Ochnik realizowali w pierwszym semestrze roku szkolnego 2014/2015 projekt edukacyjny: Po godzinach… czyli jak aktywnie wypocząć w Warszawie. W ramach projektu wykonali zdjęcia dyscyplin sportowych, które jak to pokazali – można uprawiać wszędzie dobrze się przy tym bawiąc…
PRZEZ ŻOŁĄDEK DO POZNANIA KULTURY
26 września 2014 w ramach projektu edukacyjnego “Przez żołądek do poznania kultur” uczniowie klasy 3e przygotowali potrawy charakterystyczne dla kuchni wybranych krajów, takich jak: Wielka Brytania, Stany Zjednoczone, Hiszpania oraz Niemcy. Oprócz zasmakowania samych dań można było również dowiedzieć się jak przyrządzić daną potrawę. Opisy zostały zaprezentowane zarówno w języku kraju, z którego danie się wywodzi, jak i w języku polskim.