W edukacji istotne znaczenie ma wykonywanie modeli biologicznych. Trójwymiarowa koncepcja procesu nauczania wyzwala w uczniach proces myślenia i głębszego rozumienia, a także intelektualne i emocjonalne zaangażowanie.
W ramach realizacji podstawy programowej biologii w szkole podstawowej uczniowie klasy ósmej wykonali modele DNA.
Powstały wspaniałe projekty uczniowskie.
Do tworzenia modeli uczniowie wykorzystali różnorodne materiały:
Masę solną
Modelinę
Filc
Styropian
Pudełka
Gąbki
Żelatynę itp.
Przygotowanie modeli wymaga umiejętności modelowania, projektowania proporcji różnych struktur, malowania przez co uczniowie rozwijają swoje zdolności manualne i artystyczne.
Dzięki tej metodzie uczniowie:
Kształtują postawę twórczą, kreatywność, wytrwałość a także utrwalają terminy biologiczne.
Zapamiętują i utrwalają o wiele więcej informacji naukowych.
Wykorzystują zdobytą wiedzę w praktyce.
Rozwijają sprawność uczenia się, logicznego i twórczego myślenia, wyobraźnię oraz umiejętność komunikowania się.
Chętniej uczestniczą w lekcjach.
Małgorzata Kosterska