Obóz narciarski w Karpaczu – drugim co do wielkości ośrodku sportów zimowych
w Karkonoszach – rozpoczął się o piątej rano w poniedziałek 5 marca 2012 roku. W tym dniu 39 uczniów naszej szkoły stawiło się na zbiórkę. Nie wiedząc co nas czeka, ruszyliśmy w kierunku przygody.
W miłej atmosferze i bez większych przeszkód dotarliśmy do położonego w Karpaczu Górnym Ośrodka Wypoczynkowego Ustronie, prowadzonego przez państwa Elżbietę i Jerzego Ogłazów (pozdrawiamy). Codziennie wraz ze swoją załogą dbali, oni aby posiłki były smaczne, warunki jak najlepsze, a atmosfera prawie jak w domu. Po zakwaterowaniu i pysznym obiedzie udaliśmy się na pierwszy spacer po okolicy oraz zwiedziliśmy Świątynię Wang – wspaniały zabytek sztuki sakralnej pełen tajemniczej mocy eposu ludu Wikingów. Pierwsze zjazdy na nartach odbyły się następnego dnia. Zostaliśmy podzieleni na cztery grupy, pod względem zaawansowania. Do każdego zespołu przydzielony został instruktor, który dbał o szkolenie i nasze bezpieczeństwo. Słońce na stoku towarzyszyło nam prawie przez cały pobyt, a szusowanie było intensywne, co przedstawia galeria zdjęć zamieszczonych poniżej. Nikogo z obozowiczów nie zniechęciły nawet czwartkowe opady śniegu i trudne warunki na stoku. Wyciąg narciarski Ryszarda Sobisiaka przy Białym Jarze oraz najnowocześniejsza w Karkonoszach 6 – osobowa kolejka były do naszej dyspozycji przez trzy kolejne dni. W trakcie poobiedniego wypoczynku można było zagrać w bilard czy cymbergaja. Po kolacji odbywały się intensywne lekcje oraz nauka biologii, chemii, matematyki i języka polskiego.
Oprócz szaleństw na stoku mieliśmy również wiele innych atrakcji. W bezpośrednim sąsiedztwie naszego ośrodka znajdował się Hotel Gołębiewski, z którego atrakcji wodnych wielokrotnie korzystaliśmy. Zjeżdżalnie, „sztuczna fala”, sauny, jacuzzi przysporzyły nam wielu atrakcji, a kolejne dni zapowiadały się nie mniej ciekawie.
We wtorek 6 marca 2012 roku była wycieczka do Sztolni w Kowarach – kopalni rudy uranu. Po tej podziemnej i niezwykle atrakcyjnej trasie oprowadził nas przewodnik, który opowiedział nam historię jej powstawania oraz zapoznał z minerałami występującymi nie tylko w Karkonoszach. Podkreślił, że dzisiaj miejsce to jest całkowicie bezpieczne
od promieniowania uranu. Ogromnym zaskoczeniem okazało się widowisko laserowe – „Mityczny świat Tartaru”, a jeszcze większym poszukiwanie skarbów walońskich. Cała zabawa polegała na tym, aby przy pomocy mapy i oczywiście własnej intuicji odszukać ukryte skarby. Nie było to łatwe zadanie, dlatego też udało się ono nielicznym, a nagroda była wielka.
Środa 7 marca 2012 roku to wizyta w Parku Miniatur Zabytków Dolnego Śląska.
W wersji mini mogliśmy zobaczyć: kościół Wang, pałac w Łomnicy, starówkę jeleniogórską itp. oraz wysłuchać opowieści o historii wystawionych obiektów. Zadziwiające, że modelarze zadbali o najdrobniejsze detale. Maskotką parku jest jamnik – Lumpi, który na tle miniaturowych domków wygląda jak olbrzym.
W czwartek 8 marca 2012 roku swoje wrota otworzyła przed nami Stara Chata Walońska, gdzie żywioły karkonoskiego króla kazały nam przejść wiele tajemniczych prób. Wielki Mistrz Waloński opowiedział o historii Walończyków, a panie Jolanta Oleszek, Wiesława Zackiewicz i Jolanta Wojda zostały mianowane wiedźmami walońskimi; jako, że dzięki wiedzy kobiet ten świat jeszcze istnieje. Wszyscy uczestnicy wycieczki przeszli okrutne próby czterech żywiołów. Męska część naszej grupy została zakuta w dyby, gdzie musieli wykrzyczeć KOCHAM MATKĘ NATURĘ! Te osoby, które krzyczały zbyt cicho zostały upomniane przez złe wiedźmy porożem. Na pamiątkę tej niezwykłej przygody otrzymaliśmy certyfikaty gwarantujące przychylność patrona Walończyków św. Wawrzyńca oraz upominki w postaci minerałów. Dla zgłodniałych było również pieczenie kiełbasek.
Był to super obóz, tym bardziej, że to właśnie my mieliśmy okazję w nim uczestniczyć. Należymy do nielicznych w Polsce szkół, które organizują tego typu wyjazdy. Szkoda tylko, że tak szybko czas minął, ale mamy nadzieję, że kolejny taki wyjazd będzie za rok.

Kadra obozu:
Kierownik obozu: pani Jolanta Oleszek,
Opiekunowie: pani Wiesława Andraka – Zackiewicz, pani Jolanta Wojda, pan Jarosław Fonrath, pan Adam Kulesza

Oprac. A. Paziewska kl. 3c

Szkoła Podstawowa nr 388 im. Jana Pawła II

ul. Deotymy 25/33
01-407 Warszawa

zakocha sie w warszawie na woli